Ένας από τους πιο συχνούς στόχους που βάζουν οι άνθρωποι όταν ξεκινάει μια νέα χρονιά είναι το να χάσουν κάποια κιλά. Είστε κι εσείς ανάμεσά τους; Αν ναι, τότε θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στους παρακάτω 5 κανόνες που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας και να μην επαναλαμβάνετε λάθη που λειτουργούν σαν εμπόδια στην όλη διαδικασία της προσπάθειας.

Οι διατροφολόγοι δηλώνουν ότι για να πετύχετε τα αποτελέσματα που θέλετε πρέπει να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα διατροφής και γυμναστικής, το οποίο θα έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την ισορροπία. Με υπερβολές, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας, αλλά και να «δυσκολέψετε» κατά πολύ τον εαυτό σας.

Με μέτρο στο γυμναστήριο

Δυστυχώς για όλους μας, όσο αυξάνουμε τις ώρες που περνάμε στο γυμναστήριο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα βλέπουμε και αντίστοιχη πτώση στα κιλά μας. Σε αυτή την περίπτωση μετράει η ποιότητα της γυμναστικής που κάνουμε, και όχι η ποσότητα. Βρείτε το είδος της γυμναστικής που σας αρέσει, αλλά και θα βοηθήσει με τους στόχους που έχετε βάλει και όλα θα γίνουν ευκολότερα.

Μην λέτε «απαγορεύεται» στον εαυτό σας

Σίγουρα υπάρχουν τροφές που «παχαίνουν» και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να τις τρώτε σε μεγάλες ποσότητες. Αν είναι, όμως, κάποιες τροφές που δυσκολεύεστε να βγάλετε από τη διατροφή σας, καλύτερα είναι να μην πιέσετε τον εαυτό σας, αλλά να φάτε μια μικρή ποσότητα. Αν απαγορεύετε από τον εαυτό σας τροφές, το πιο πιθανό είναι να λειτουργήσει αντίστροφα και να  αναζητάτε με μεγαλύτερη επιθυμία αυτές τις τροφές. Καλύτερα να επιβραβεύετε, λοιπόν, τον εαυτό σας με ένα μικρό «κέρασμα», παρά να τον τιμωρείτε.

Μην λέτε όχι στα σνακ (υγιεινά)

Ίσως προσπαθείτε να περιορίσετε ή ίσως και να «κόψετε» τελείως τα σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας, με την ελπίδα ότι έτσι θα γλιτώσετε κάποιες περιττές θερμίδες. Η αλήθεια είναι ότι αυτός είναι ένας λάθος συλλογισμός. Με το να μην τρώτε σνακ μεταξύ των κυρίως γευμάτων, καταλήγετε περισσότερο πεινασμένοι και περισσότερο επιρρεπείς σε ανθυγιεινές επιλογές. Αρκεί να βρείτε υγιεινές τροφές με λίγες θερμίδες, να φτιάξετε σνακ και να τα έχετε μαζί σας.

Νερό, νερό, νερό

Ξέρετε ότι πολλές φορές νιώθουμε πεινασμένοι επειδή διψάμε και όχι επειδή πεινάμε; Γι’ αυτό μην ξεχνάτε να πίνετε πολύ νερό.

Καταγράψτε την πρόοδο σας

Τέλος, ένα πολύ σημαντικό βήμα που συχνά παραλείπουμε είναι να καταγράφουμε την πρόοδο μας στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Ειδικά τις ημέρες που νιώθετε έτοιμοι να τα παρατήσετε, κοιτώντας τα μικρά σας «επιτεύγματα» θα εφοδιαστείτε με δύναμη για να συνεχίσετε. Σε αυτή τη διαδικασία βοηθάει να ζυγίζεστε κάθε εβδομάδα, και αν δείτε ότι έχετε καταφέρει τους στόχους σας, να πεισμώνετε και να συνεχίζετε με έξτρα ενέργεια.