Σχεδόν το ένα τρίτο της ζωής μας το αφιερώνουμε στον, τόσο πολύτιμο για τον οργανισμό μας, ύπνο. Γνωρίζουμε, όμως, τι είναι αλήθεια και τι ψέμα από όλα αυτά που ακούμε γι’ αυτόν; Ήρθε η ώρα να καταρρίψουμε τους πέντε πιο συχνούς, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, μύθους που πιστεύουμε για τον ύπνο.

#1 

Σχεδόν οι μισοί άνθρωποι πιστεύουν ότι όταν κοιμόμαστε, ξεκουράζεται μαζί με το σώμα, και ο εγκέφαλος. Είναι κάτι που δεν ισχύει, καθώς ο εγκέφαλος, κατά τη διάρκεια του ύπνου, αυτό που κάνει είναι να επαναφορτίζεται και να ελέγχει τις σωματικές λειτουργίες.

#2

Σχεδόν παρόμοιο ποσοστό ανθρώπων έχει τη λανθασμένη πεποίθηση ότι μόνο κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου ονειρευόμαστε. Λάθος! Ονειρευόμαστε σε όλα τα στάδια του ύπνου.

#3

Οι ώρες που κοιμάστε μέσα στην εβδομάδα δεν είναι αρκετές (7 με 9 ώρες), και πιστεύετε ότι με το να κοιμηθείτε παραπάνω το Σαββατοκύριακο, αναπληρώνετε τον χαμένο ύπνο; Δυστυχώς, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Για να μην αντιμετωπίσετε τις αρνητικές επιπτώσεις της έλλειψης ύπνου, φροντίστε να κοιμάστε όσο χρειάζεται κάθε βράδυ.

#4

Ένας ακόμη μύθος που κυκλοφορεί, είναι ότι πίνοντας ένα ποτηράκι αλκοόλ πριν ξαπλώσεις, προσφέρει έναν καλύτερο ύπνο. Είναι λάθος, και το αλκοόλ, μάλιστα, φέρνει αντίθετα αποτελέσματα: μπορεί να «αναστατώσει» τον ύπνο, με αποτέλεσμα να ξυπνήσετε περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας.

#5

Τέλος, αν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, δεν χρειάζεται να μείνετε στο κρεβάτι, όπως νομίζουν πολλοί άνθρωποι. Σηκωθείτε, διαβάστε λίγες σελίδες από ένα βιβλίο ή ακούστε χαλαρωτική μουσική. Επιστρέφοντας στο κρεβάτι θα είναι πιο εύκολο να σας «πάρει» ο ύπνος.